عکس پولاد در مراسم ترحیم عسل بدیعی

عکسهای مراسم ختم عسل بدیعی بازیگر ایرانی

 

 

چند تا عکس

 

متروپل:

 

 

ارزوی بهبودی کامل برای پولاد کیمیایی عزیز...

اغاز فیلمبرداری متروپل

 فيلمبرداري فيلم تازه مسعود كيميايي  در لاله زار ادامه دارد. با توجه به رد شدن نام "متروپل" از سوی ارشاد، اما وی کماکان از این نام برسرصحنه استفاده می کند.

به گزارش کافه سینما به نقل ازباني فيلم، گروه طي سه روز گذشته در لوكيشني واقع در خيابان فرشته مشغول فيلمبرداري بودند. اين سكانس ها مربوط به خانه شخصيت اصلي زن فيلم (خاتون با بازي مهناز افشار) بود كه يوسف مراديان هم جلوي دوربين رفت. به غير از افشار و يوسف مراديان تعدادي از هنرجويان كارگاه آزاد فيلم نيز بازي داشتند. از شب گذشته گروه به لوكيشن اصلي فيلم واقع در سينما متروپل در لاله زار رفتند تا بازي بقيه بازيگران نيز آغاز شود. محمدرضا فروتن، پولاد كيميايي، شقايق فراهاني، سحر دولتشاهي، ساعد سهيلي، تينا پاكروان و...ديگر بازيگران «مترو پل» هستند. نكته قابل توجه اينكه دو روز قبل محمدرضا گلزار سر صحنه اين فيلم حاضر شد تا با مسعود كيميايي ديدار داشته باشد. گلزار پيش از اين نيز يكي از گزينه هاي بازي در اين فيلم بود اما در نهايت همكاري انها ميسر نشد. اين بازيگر بنا به دلايلي دوسالي در ايران نبود و حدود يك ماه است به ايران بازگشته است.


عکسهایی از این فیلم:


جواب سوال عارفه عزیز

عارفه جون تا جایی که من اطلاع دارم اکثر مغازه های CD فروشی این فیلمو دارن

ادرس موسسه رسانه های تصویری : خیابان ولیعصر - ایستگاه توانیر

نمیدونم چرا؟؟؟

نمیدونم چرا دوست ندارم این وبلاگو اپ کنم ولی هر چی هست به خاطره سوالهای بعضی از دوستانه


من دوست دارم اینجا باشم و کار کنم اما سوالهای نابجا و... نمیذاره


باور کنید من با اقای کیمیایی در تماس نیستم که بخوام این سوالاتو بپرسم


من دوست داشتم اینجا فقط یه محیطی برای طرفدارای پولاد باشه نه جایی که سوالات مربوط به زندگی

خصوصی ایشون باشه من دوست دارم اگه نظر میدن دوستان راجع به فیلمها و کارها باشه.


این دلیل نبود منه...


تولدت مبارک

برای پولاد کیمیایی عزیز ارزوی بهترینهارو دارم...

امیدوارم امسال شاهد موفقیتهای او باشیم...





عقیده اگه بد اجرا بشه دلیل به غلط بودن عقیده نیست اجرا شکست خورده

فیلم متروپل

فیلم جدید مسعود کیمیایی به نام متروپل تا 10 روز دیگر در تهران فیلمبرداری میشود.

به گزارش کافه سینما، «مسعود کيميايي» با اعلام خبر فوق در گفت وگو با شرق درباره روند پيش توليد فيلم جديدش عنوان کرد: «اين روزها مراحل پاياني انتخاب بازيگران را پشت سر مي گذاريم. در جديدترين انتخاب ها، «محمدرضا فروتن» به جمع بازيگران فيلم پيوست.» مهناز افشار، پولاد کيميايي، يوسف مراديان، تينا پاکروان، ساعد سهيلي و شقايق فراهاني ديگر بازيگران اين فيلم هستند که پيش از اين نامشان اعلام شده بود. کارگردان فيلم «جرم» در پاسخ به اين سوال که بالاخره عنوان فيلم چه خواهد شد، پاسخ داد: «عنوان فيلم درحال حاضر از «کليد شکسته» به «عرق سرد» تغيير کرده است. البته به احتمال قوي «متروپل»، عنوان قطعي فيلم خواهد شد.»

سينما متروپل عنوان قديمي سينما رودکي فعلي است که در خيابان لاله زار بنا شده و قرار است 10 روز ديگر لوکيشن فيلم جديد مسعود کيميايي باشد.

اين سالن سينما قدمتي 70ساله دارد که در حال حاضر تعطيل شده است و قرار است براي فيلم، بازسازي شود. داستان فيلم «متروپل» از نيمه شب تا صبح مي گذرد. فيلم، قصه زني است که گرفتار به اصطلاح هجومياني مي شود که به سمتش هجوم مي آورند و درگير اين ماجرا مي شود و درنهايت به يک باشگاه «بيليارد» که نيمه شب باز است پناه مي برد. دو نفر در باشگاه هستند و مسايل و حوادثي تا صبح به وجود مي آيد. بازيگران فيلم قرار است مقابل دوربين عليرضا زرين دست به ايفاي نقش بپردازند. موسيقي توسط کارن همايونفر ساخته مي شود و فيلم توسط محمدرضا ارباب صادقي تهيه مي شود.


عکس جدید/ توزیع نسخه خانگی زندگی با چشمان بسته




نسخه خانگی فیلم

       

  زندگی با چشمان بسته

                                  

   توزیع شد


انتشار فیلم جرم و باز پخش خون بها

توزیع نسخه خانگی فیلم جرم...



باز پخش سریال خون بها از شبکه iFILM

هر شب ساعت 20:30

نسخه خانگی جرم

دانلود انونس این فیلم:


http://www.cinemaema.com/images/Film/jormnew.wmv

مدیر پخش شرکت گلرنگ رسانه گفت: اصلاحاتی جزئی به نسخه شبکه نمایش خانگی «جرم» وارد شده است که این اصلاحیه فقط در حد یک کلام است و نسخه شبکه نمایش خانگی تفاوت زیادی با نسخه اکران شده نخواهد داشت. وی افزود: نسخه شبکه نمایش خانگی فیلم «جرم» با دو صدای سر صحنه و صدای دوبله وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد.

اینم چند تا عکس:



اخرین پست وبلاگ...

عکسی از پشت صحنه سریال ماتادور:

خبرهای سریال ماتادور

تصویربرداری سریال «ماتادور» هفته‌ی آینده در ایران به پایان می‌رسد و گروه تولید برای ادامه‌ی تصویربرداری به ترکیه خواهند رفت.

جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده‌ی این سریال در گفت‌وگویی به خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا گفت: بخش‌های مربوط به ایران تقریبا تمام شده و تا هفته‌ی آینده به طور کامل به پایان خواهد رسید.


او همچنین در پاسخ به این پرسش که گروه «ماتادور» چه زمانی عازم ترکیه خواهند شد؟ آینده‌ای نزدیک را اعلام و عنوان کرد: گروه به زودی برای تصویربرداری بخش‌های خارجی به ترکیه خواهند رفت.

به گزارش ایسنا، سریال «ماتادور» به کارگردانی فرهاد نجفی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی، به سفارش سازمان ناجی‌هنر تولید می‌شود و یک ماجرای اکشن پلیسی را روایت می‌کند.

پوریا پورسرخ، مجید واشقانی، پولاد کیمیایی و سام درخشانی تیم پلیسی سریال «ماتادور» را تشکیل می‌دهند. 


نفد موسیقی فیلم جرم و دانلود موسیقی

همه ما موسیقی متن در ایران را با آثار بزرگانی مانند فرهاد فرالدینی و مجید انتظامی میشناسیم.اما در دو دهه اخیر موسیقیدانی به نام کارن همایونفر پا به عرصه موسیقی کشور گذاشته است که نقطه اوج کار وی را میتوان همین موسیقی متن فیلم جرم ،اثرمسعود کیمیایی قلمداد کرد.به شخصه باید بگویم که موسیقی متن فیلم جرم جدا از اینکه مدت کوتاهی حدود 14 دقیقه(با توجه به 4 قطعه ای که به این عنوان در آلبوم سرانجام قرار گرفته است) دارد اما چنان تأثیری بر خلوت های شبانگاهی من نهاده است که از وقتی آن را شنیده ام به گونه ای معتاد آن شده ام.موسیقی متن فیلم جرم یکی از همان سبک کارهایی است که من عاشق آن هستم یعنی انتزاع!بعد فلسفی این موسیقی برای من هم رده با موسیقی متن فیلم خاکستری است.


ا نکته قابل توجه ای که در این اثر همایونفر به چشم میخورد همان انتزاع دوست داشتنی و تفکر بر انگیز این چهار قطعه است.متأسفانه قطعاتی که من دارم دارای نام مجزا نیستند و فکر کنم این را میتوان تنها نقطه ضعف این چینش بیان کرد.آهنگ ابتدایی این آلبوم یک آهنگ از همان سبک آهنگ های فیلم های انتقام جویانه است که حس مردانگی هر مردی را تحریک میکند.استفاده از ویلیون در اواسط این آهنگ نوعی احساس غم آلود آلوده با نفرت را به انسان میدهد.اما قطعات دیگر این آلبوم که حداقل به درون من نفوذ میکنند هر سه با نتی مشخص و یکسان از ویلیون شروع میشوند به طوری که چند ثانیه ابتدایی هر سه قطعه به قدری شبیه به یکدیگرند که نمیتوان آن را انکار کرد.در ادامه هر سه قطعه، ویلیون اندکی جای خود را به نت های ظریف و بدون هجو پیانو میدهد. ریتمی که هر سه قطعه دارند گویی پیوندی ناگسستنی با فضای فیلم داشته اند که همایونفر آنها را تا این حد شبیه به هم و البته متفاوت از یکدیگر ساخته است.

در هر سه قطعه میتوان غمی نهفته و سنگین را پیدا کرد.غمی که انسان با آن آشناست،غم نا رفیقی،غم تنهایی،غم حد زدن معشوق و ...انتزاع همایونفر در این قطعات به حدی هنرمندانه است که گذشتن از کنار آن عین بی انصافی است.شاید همین انتزاع همایونفر در موسیقی اش بوده است که سيمرغ بلورين بهترين موسيقي متن فیلم را از آن وی کرده است.اما نکته ای که شاید برای شما هم عجیب باشد این حجم کم موسیقی متن جرم است که جواب آن در این پاسخ همایونفر نهفته است

" اينطور نيست كه بتواني مشخص كني دقيقا چه حجمي از موسيقي براي كار كافي‌ست ، امكان دارد يك فيلم ِ 100 دقيقه اي به 100 دقيه موسيقي احتياج داشته باشد؛ بعضي فيلم‌ها هم هستند كه احتياجي به موسيقي ندارند‌."

همایونفر در پاسخ به این پرسش که : چرا برخلاف چند فيلم اخير كيميايي ترانه در فيلم جرم كار نكرديد؟ پساخی جالب میدهد که شاید بسیاری از جواب ها در آن نهفته است:

"چون نمي‌توانم جايگزين "فرهاد مهراد" را پيدا كنم‌ و اصلا نمي‌خواهم او را تكرار كنم."


اینجاست که من برداشت شخصی خودم را از اثر همایونفر دارم و دوست ندارم آن را اینجا بیان کنم.
سخن آخر اینکه همایونفر جزو آن دسته از هنرمندانی است که کارهای بسیاری را با کارگردانان مختلف انجام داده است،اما جرم او کاری است کارستان!

اینم لینک دانلود موسیقی این فیلم:

http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://hamedbehdad-camp2.persiangig.com/video/voice/jorm.mp3

"با تشکر از کمپ اختصاصی حامد بهداد"

اماده سازی وبسایت رسمی پولاد کیمایی

سایت رسمی پولاد  کیمیایی راه اندازی شد...

این سایت شامل بیوگرافی - فیلمو گرافی - گالری عکس - دیالوگهای ماندگار و ویدئو هایی از فیلمهایی که پولاد در انها نقش افرینی کرده است...




pouladkimiaei.com

به هدف شلیک کن وارد شبکه خانگی شد


دوستان عزیز فیلم"سفر سنگ"ساخته استاد مسعود کیمیایی امشب ساعت 7 از شبکه 3 سیما

جرم


واسه خنده ها و اشکهای رضا

واسه وقتی که رضا با خودش حرف میزد

واسه وقتی که ساعت و عینک خرید

واسه وقتی که عاقل و کامل شد

واسه وقتی که رضا ایستاده مرد

                                                                   دلم تنگ شده...

اخباری از سریال ماتادور

با گذشت بیش از یک هفته از کلید خوردن سریال «ماتادور»‌ به‌کارگردانی فرهاد نجفی گروه سازنده این سریال در تلاشند تا بتوانند این سریال را برای پخش در مهرماه آماده کنند.

سام درخشانی، مجید واشقانی، پولاد کیمیایی پوریا پورسرخ، شقایق فراهانی و علیرام نورایی بازیگران اصلی این مجموعه هشت قسمتی هستند.

«ماتادور» که یک درام پلیسی ـ سیاسی است به سفارش موسسه ناجی هنر برای پخش از شبکه اول سیما ساخته می‌شود.

سال گذشته نیز امینی سریال «سقوط آزاد» را به تهیه‌کنندگی این موسسه کارگردانی کرد. امسال هم ابتدا قرار بود کارگردانی کار را علیرضا امینی بر‌عهده بگیرد که در ادامه فرهاد نجفی جایگزین این کارگردان شد.

داستان سریال «ماتادور» درباره یک مقام بلندپایه اروپایی است که مهمان کشور ایران می‌شود و یک گروه پلیس حفاظت از او را برعهده می‌گیرند.

این در حالی است که مشخص شده یک گروه تروریست قصد ترور او را دارند. تروریست‌ها از طرف دشمن خارجی حمایت می‌شوند.

آرش قادری که نگارش فیلمنامه‌های «هوش سیاه» و «عملیات ۱۲۵» را در کارنامه دارد، نگارش فیلمنامه «ماتادور» را نیز بر‌عهده دارد.

سعید منتظرالمهدی، مدیرعامل موسسه ناجی هنر درباره صحنه‌هایی که تاکنون ضبط شده، گفت: در دو سه روز اول سکانس‌های خارجی مربوط به سال ۸۰ را تصویربرداری کردیم. یعنی صحنه‌هایی که مربوط به فرار علیرام نورایی (ماتادور) از زندان می‌شود. شهربازی، پارک جمشیدیه، شهرک راه‌آهن و تئاتر شهر از دیگر لوکیشن‌هایی است که تصویربرداری، روزهای آینده در آنجا انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که هر یک از بازیگران در چه نقشی ظاهر می‌شوند، گفت: در این سریال جدال چند پلیس تخصصی با یک گروه تروریستی را خواهیم دید. پوریا پورسرخ نقش یک پلیس تخصصی تیراندازی و حفاظت از شخصیت‌ها را بازی می‌کند. سام درخشانی پلیسی است که بمب‌ها را خنثی می‌کند. پولاد کیمیایی در نقش پلیس سایبری (فضای اینترنت)‌ ظاهر می‌شود. شقایق فراهانی نقش یک زن منفی را بازی می‌کند و به عنوان رابط از خارج کشور وارد ایران می‌شود و نقشه ترور و بمبگذاری را هدایت می‌کند.

علیرام نورایی فردی است که «ماتادور» نام دارد و اجرای ترور اصلی برعهده اوست. او در سال ۸۰ از زندان فراری داده می‌شود تا نقشه ترور را دنبال کند. تیرداد کیایی نیز به عنوان دستیار ماتادور در کنارش فعالیت می‌کند.

منتظرالمهدی با رد این خبر که پخش سریال ماتادور در هفته ناجاست، گفت: برای هفته ناجا سریال «دیوار»‌ به کارگردانی سیروس مقدم را در نظر گرفته‌ایم که کار تصویربرداری‌اش به نیمه رسیده است. «ماتادور» نیز از پنجشنبه سیزدهم مهرماه به‌صورت شبانه(به‌جز جمعه شب‌ها) روانه آنتن می‌شود.

پرونده گشت ارشاد

فیلم سینمایی گشت ارشاد تا فردا از تهران جمع آوری خواهد شد. به گزارش کافه سینما سعید جابری انصاری اعلام کرد: پس از بازبینی نسخه منتشر شده فیلم گشت ارشاد در شبکه نمایش خانگی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اخذ نموده بود، مشاهده گردید تخلفاتی در ضمایم و محتوای فیلم مورد اشاره وجود دارد که منجر به تصمیم گیری در خصوص جمع آوری نسخه های توزیع شده در تهران و شهرستان ها گردید. و ان شالله تا پایان روز یکشنبه-19 شهریور- کلیه پوستر ها و کالاهای این عنوان در استان تهران جمع آوری خواهد شد.

همچنین با توجه به همکاری شرکت توزیع کننده، در سایر استانهایی که فیلم در آنها توزیع شده، نسبت به جمع آوری نسخه های آن اقدام خواهد شد.

لازم به ذکر است  ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي این هوشیاری را دارد که اگر در اثر مجاز ضمایم غیر مجاز دیده شود برخورد لازم را انجام دهد و در آینده با قدرت بیشتر نسبت به برخورد با محصولات غیر مجاز در جامعه اقدام خواهد کرد.

در پایان ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي از همکاری های سردار رادان ( جانشین فرماندهی محترم نیروی انتظامی ) و سردار اشتری ( معاونت اطلاعات و امنیت عمومی ناجا ) تشکر می نماید.

پ.ن:فکر کنم اخر سر بیان تک تک تو خونه مردم ببینن اگه این DVD هست جمع کنن ببرن...!!!

امیدوارم فیلم جرم هر چه زودتر وارد شبکه خانگی بشه...

راستی دوستانی که فیلم گشت ارشادو دیدن میتونن نظراتشونو راجع به فیلم بذارن خوشحال میشم

اینم چند تا عکس از این فیلم(البته تکراریه):

پرچم دشمن شرت ماست(عالی تر از این نمیشد)


از این وقفه طولانی از همتون عذر میخوام ممنون که پیگیر اوضاع وبلاگ بودین..



                     

گشت ارشاد

فیلم گشت ارشاد از شبکه ی خانگی منتشر شد...

سریال ماتادورها

شنیده ها حاکی از این است که پولاد کیمیایی در سریال ماتادورها نقش پلیسی دارد که پیگیر کارهای عده ای تروریست میشود انها که از خارج به ایران می ایند تصمیم دارند با بمب گذاری و ایجاد رعب و وحشت این کشور را ناامن نشان دهند.علیرام نورایی و مجید واشقانی و تیرداد کیایی از دیگر بازیگران این سریال هستند.کارگردان این سریال توسط فرهاد نجفی و به تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی است باتشکر از شادی عزیزم

اختلال در سیستم وبلاگ

سلام به همه دوستان عزیزم متاسفانه یک مشکل در سیستم وبلاگ پیش اومده امیدوارم این مشکل هر چه زودتر رفع بشه...

تولد کیمیایی بزرگ

مسعود کیمیایی زاده 7 مرداد 1320با دستیاری ساموئل خاچیکیان در فیلم خداحافظ رفیق به سینما آمد و با ساخت دومین فیلم بلندش (قیصر) موج جدیدی را در سینمای ایران پایه گذاری کرد.


اثار مکتوب:

رمان جسدهای شیشه ای

مجموعه شعر زخم عقل

رمان حسد(نگاهی بر زندگی عین القضات همدانی)


عکس


عکس


روز تو

امروز روز توست و خداوند برایت فرشته های مهربانی را فرستاد تا ارزوهایت را براورده کنند.



داستان ما از هجرت و تجارت اغاز شد و به فریادی بی صدا در سینه مبدل شد این سراغاز اعتراضهای ما بود که نتیجه اش چیزی جز سرباز جمعه شدن نبود و ما مثل شمعی در باد سوختیم و شعله هایمان خاموش شد و این حکمی برای خاکستر شدن ما بود و این تو بودی که باز به ما گرما بخشیدی. ما برای پیدا کردن رییس حتی به صحنه ی جرم که ورودمان ممنوع بود کشیده شدیم واین مرگ تدریجی رویاهایمان بود که با چشمان بسته زندگی کنیم و در تاریکی زیستن را بیاموزیم و به محاکمه هایمان در خیابان راضی شدیم و این خون بهایی بود برای برای ازادی و رهایی ما از جرم ناکرده و ما باز هم ادامه داریم تا گشتهایی برای ارشاد ما وجود داشته باشد تا هر زمانی که به مخالفت بپردازی تا هر زمانی که عشق و دوست داشتن را بهانه برای حسودی کنی تا هر زمان که تو یکه و تنها در خیابانهای سرد پاییزی و در کوچه های تب دار تابستانی گام برمیداری ... ما هستیم...


فکر میکنم متن خیلی خشکه و برای روز تولد مناسب نیست اما دوست داشتم مثل پارسال که در متنی همه فیلمهای پولاد رو نام بردم امسال همون شیوه رو دنبال کنم خامی متن رو هم به پختگی قلمهای خودتون ببخشید امیدوارم سال بعد هم در این وبلاگ بتونیم برای پولاد عزیز جشن تولد بگیریم و امیدوارم در این سال شاهد موفقیت پولاد در عرصه ی سینما باشیم ...


درگذشت استاد حمید سمندریان تسلیت میگم و امیدوارم روح ایشون غرق در رحمت باشه به قول یکی از دوستان هنر ایران داره بی بزرگتر میشه...


پوستر فیلم

پوستر فیلم گشت ارشاد:

پوسترهای فیلم جرم:

پوستر فیلم اعتراض:

پوستر فیلم رییس:


پوستر فیلم سربازهای جمعه:

پوستر فیلم حکم:

عکسی از پشت صحنه سریال ششمین نفر

سریال فصل بی پروایی


فریدون جیرانی «فصل بی پروایی» را با کلی سوژه و اتفاقات جدید آماده تولید دارد. این کارگردان که بعد از اجرای برنامه سینمایی «هفت» تصمیم به تولید مجموعه تلویزیونی «فصل بی پروایی» گرفته، حالا در مرحله انتخاب بازیگر است.


 طبق شنیده ها، دومین ساخته تلویزیونی جیرانی قرار است 12 بازیگر نقش اصلی داشته باشد. براساس شنیده ها از منابع موثق احتمال حضور بازیگرانی چون فریبرز عرب نیا، پولاد کیمیایی (که در اولین تجربه سریال سازی جیرانی یعنی «مرگ تدریجی یک رویا» اولین کار تلویزیونی اش را انجام داد)، اشکان خطیبی و بابک حمیدیان زیاد است. اما تا 10 روز دیگر این خبر قطعی خواهد شد.

جالب اینکه ممکن است زهیر یاری هم در این سریال نقش یک روحانی را ایفا کند. از بازیگران زن این داستان هنوز نام کسی به گوش نرسیده، اما گروه تولید دنبال چهره های جوان زن سینمایی هستند که بتوانند از آنها در این مجموعه استفاده کنند.

پیش بینی می شود این سریال که هم اکنون مراحل آخر بازنویسی فیلمنامه را از سر می گذراند، به خاطر داستانی که دارد در زمره سریال های پرمخاطب تلویزیون قرار گیرد.

طراح و نویسنده این فیلمنامه حمیدرضا سبحانی نژاد است. این سریال مربوط به سال 1350 است که خفقان و دستگیری‌های کمیته مشترک ضد خرابکاری رژیم وابسته به پهلوی به اوج خود رسیده و ساواک، فعالیتهای جوانان مبارز در گروههای چریکی را زیر نظر دارد. در این میان خواهر و برادری به نام الهه و یوسف که فرزندان یک جراح متخصص و معتبر قلب هستند و در تهران، زندگی نسبتاً مرفهی دارند، با ورودشان به فعالیتهای چریکی و خلع سلاح یک سرباز، در جریانی گرفتار می‌شوند که موضوع اصلی داستان را تشکیل می‌دهد.

البته آنچه مسلم است اینکه تا انتخاب بازیگران قطعی نشده و آنها به مرحله قرارداد نرسند پیش تولید شکل حرفه ای و معمول خود را دنبال نخواهد کرد و کار به مرحله تولید نمی رسد.

به نظر می رسد این پروژه هم مثل اغلب تولیدات سینمایی و تلویزیونی این روزها به دلیل مشکلات بودجه و هزینه های بازیگران مرحله پیش تولید را طولانی تر از زمان همیشه طی کند.

کارگردان «مرگ تدریجی یک رویا» دومین سریالش را در گروه الف و با تهیه کنندگی سیدکمال طباطبایی می سازد. این سریال بیش از یک سال در پیش تولید و بازنویسی فیلمنامه بوده و به طور کلی بیش از 70 بازیگر خواهد داشت.

«فصل بی پروایی» که روایتی تاریخی از دوره پهلوی دارد، در اطراف تهران و شهرستان های قزوین، ساوه و برخی شهرهای شمالی تصویربرداری می شود که گروه هم اکنون در مرحله پیش تولید، ساخت و بازسازی دکورهای متناسب با زمان فیلمنامه هستند.

طبق برنامه ریزی، عوامل تولید این سریال تصمیم دارند پس از اتمام فیلمنامه برای بازدید برخی لوکیشن های خارجی به ارمنستان و ترکیه سفر کنند.

مصاحبه پولاد کیمیایی درباره گشت ارشاد


پولاد کيميايي را همه با آثار پدرش مي شناسند اما امسال او يک فيلم جنجالي داشت گشت ارشاد با او درباره اين فيلم گفت وگويي کرده ايم ‌ اتفاقي که براي اکران «گشت ارشاد» افتاد، چقدر به وجهه بازيگري شما ضربه زد؟

اين دقيقا همان چيزي است که مي‌خواهم در موردش صحبت کنم. ببينيد شما وقتي در يک فيلم بازي مي‌کنيد ديگر فقط به نقش خودتان فکر نمي‌کنيد، من الان خودم را يکي از صاحبان اين اثر مي‌دانم. شما در ابتداي صحبت‌مان پرسيديد فيلم سياسي است يا اجتماعي؟ وقتي براي يک موضوع اجتماعي که ارشاد مردم است نيرو تعيين مي‌شود خودبه‌خود تبديل به موضوع سياسي مي‌شود. مي‌گوييم گشت ارشاد اما اين رفتار واقعا ارشاد‌گونه است؟! فيلم «گشت ارشاد» اکران مي‌شود، از خود وزارت ارشاد پروانه ساخت و نمايش مي‌گيرد، در جشنواره فيلم فجر نمايش داده مي‌شود اما برخورد ارشادگونه‌اي با آن نمي‌شود. مگر فرهنگ چقدر قدرت و تحمل دارد؟ من هنرمند دوامم چقدر است؟ من مي‌توانم کل زندگيم را جمع کنم، از همه هستي و توانم مايه بگذارم، از خيلي وعده وعيدها بگذرم، از مدير مربوطه خودم مجوز بگيرم، يک فيلم مستقل بسازم تا حرف مردم و تماشاگرم را بزنم فيلم مورد توجه مردم قرار بگيرد بعد يک نهاد نامشخص فيلم را بکشد پايين. چندبار اين اتفاق مي‌تواند براي يک هنرمند بيفتد. اگر قرار است ما خانه سينما نداشته باشيم، صنف وجود نداشته باشد، وزارت ارشاد هم زير سوال برود پس هنرمند به کجا مي‌تواند اتکا داشته باشد؟ امنيت و آينده او از کجا بايد تضمين شود؟

اما در اين فيلم بازي کرديد و نقش «عطا» در «گشت ارشاد» ريسک بزرگي براي شکستن تصوير قبلي بود.

اصلا سينما و بازيگري چيزي جز ريسک نيست و بيشتر ستارگان سينماي ما با همين ريسک‌ها متولد شدند اما اين جسارت اول بايد از طرف کارگردان اتفاق بيفتد چون من بازيگر که هميشه از اين تفاوت در نقش استقبال مي‌کنم. ولي آيا سينماي ما اين فضا را ايجاد مي‌کند؟ آيا همه کارگردان‌هاي ما اين ريسک را مي‌پذيرند؟ خب وقتي آقاي سهيلي اين ريسک را مي‌پذيرد من هم مي‌پذيرم، چرا نپذيرم وقتي مي‌بينم اين طنز از جنس من است و من از پس آن بر مي‌آيم.

‌ در مورد پولاد کيميايي اما داستان اين ريسک کمي متفاوت است چون عمر هنري شما هميشه با سينماي مسعود کيميايي عجين بوده و خيلي‌ها منتظر بودند تا ببينند اين اتفاق چه زمان، به چه شکل و با چه فيلمي مي‌افتد. پولاد کيميايي پس از چند تجربه در سريال و فيلم به چه نتيجه‌اي با خودش رسيد که فکر کرد اين انتخاب را بايد الان و با فيلم «گشت ارشاد» داشته باشد؟

درست مي‌گوييد اين شکافتن براي من خيلي مهم بود، چون من فضايي را تجربه کردم که در آنجا کارم نتيجه داده و يک قاب تعريف شده و کليشه‌اي براي خودم ساختم، هر چند که جهان مسعود کيميايي و قهرمان سينماي کيميايي بودن خواه‌ناخواه شما را محکوم به پذيرش اين کليشه مي‌کند. اما درباره پيشنهاد آقاي سهيلي خوشحال شدم از جسارت ايشان در شکستن تصوير من و خب اولين چيزي که برايم مهم است خود اثر است. وقتي سوژه و داستان «گشت ارشاد» را پسنديدم، بعد به نقش خودم فکر کردم. گشت ارشاد بيرون از همه مسايل حاشيه‌اش تجربه خيلي خوبي براي من بود. کار کردن با آقاي سهيلي را خيلي دوست داشتم، فکر نمي‌کردم آنقدر راحت و آرام بتوانم با ايشان کار کنم. به‌خصوص براي من که در ژانر و فضاي ديگري کار کرده بودم، ريسک بزرگي بود. ‌

قبل از «گشت ارشاد» هم پيشنهادهايي داشتيد که شخصيت‌هاي متفاوتي با شخصيت‌هاي سينماي کيميايي داشته و رد کرده باشيد؟

تعداد پيشنهاد‌هاي رد شده زياد بوده ولي نمي‌توانم اسم بياورم. از کارگردان‌هايي که کمتر بازيگري جرات مي‌کند پيشنهادش را رد کند، چون نام کارگردان آنقدر بزرگ است که کفايت مي‌کند يک بازيگر در گوشه‌اي از کار او بازي کند. ‌

دليل رد کردنتان چه بود؟

کاراکتر اصلا تعريف نشده بود و مشخص نبود که قرار است چه شخصيتي را تعريف کند.

‌قبل از اينکه فيلم را قبول کنيد با پدر مشورت کرديد؟

خير.

ترسيديد منصرف‌ تان کند؟

نه، نه، ببينيد ما دو جور مختلف زندگي کرديم و دو عقيده متفاوت داريم. وقتي او در انتخاب من دخالت کند و احيانا اگر کار نتيجه خوبي نداشته باشد او هيچ وقت خودش را نمي‌بخشد.

‌فکر مي‌کنيد در سينماي مسعود کيميايي بيشتر فرصت به‌دست آورديد يا از دست داديد؟

(بعد از يک مکث طولاني) قهرمان سينماي کيميايي بودن خودش بزرگ‌ترين فرصت است، چون اين فرصت آرزوي خيلي از ستارگان سينماست اما براي من در جاهايي هم فرصت‌هاي زيادي را گرفته. قهرمان سينماي کيميايي شدن براي من راه طولاني و سختي بود از سرب و تجارت و سلطان تا رييس و حکم و محاکمه در خيابان و جرم، رسيدن به اين نقطه خيلي سخت بود. من در «جرم» خودم را شايسته سيمرغ مي‌دانستم ولي اين اتفاق نيفتاد اما درس بزرگي براي من بود و استقلالم را بيشتر کرد.

‌يعني دليل از دست دادن سيمرغ در فيلم جرم را وابستگي به سينماي پدر مي‌دانيد؟

اين مساله بي‌تاثير نبود. ‌با تجربه‌اي که از سينماي سهيلي برايتان ايجاد شد، فکر مي‌کنيد به سينماي پدر بر خواهيد گشت يا نه مسير جديدي را در پيش گرفتيد؟ من هميشه ريشه‌هايم در سينماي پدر را حفظ خواهم کرد. من هميشه سينماي قهرمان‌پرور را دوست داشته‌ام، سينمايي که در آن مردان باقاعده و متعهد وجود دارند. اما احتمالا در فيلم جديدي که پدر مي‌خواهد کار کند من حضور نخواهم داشت چون نقشي در سناريو نيست که با من هم‌خواني داشته باشد.

منبع:خبرآنلاين